4 Jahre Garantie auf Brose Motoren

Specialized reagiert zusammen mit Brose auf die gehäuften Motorausfälle - wann zieht Rotwild nach?
Ein Software-Update für den Motor gibts auch dazu:
https://www.bike-magazin.de/e_mtb/e_mtb_news_neuheiten/defekte-motoren-brose-reagiert-mit-software-update/a44631.html?fbclid=IwAR1TBMK_q0wjoTdUonBUrSAvQrtc0DDK73HSbw61yQkY_52T0Adg5OHmpBE

Official release Specialized Bicycle Components Italia S.r.l.
Milan, 29/07/2020

The best repair for a bicycle is not needing it: New Guarantee extension and Firmware update for all Levo FSR 2019/20 and Kenevo 2020 models.

For every cyclist, the best thing is not to need any intervention on their bike: this is our goal. If one of our bikes abandoned your riders, who counted on us, it doesn’t fit so we’ll fix things. Period.

Our job is to make bikes that offer cyclists absolutely the best in terms of performance and reliability. Specialized Turbo Levo and Turbo Kenevo have kept this promise with hundreds of thousands of cyclists along millions of km around the world. Innovation in Specialized will never stop. When we find a way to improve a bike, we do it as soon as possible. We constantly make dozens of small improvements to our bikes and apps, and this allows us to offer cyclists the best, often before it’s available elsewhere.

Some time ago, we noticed a reduced but unacceptable number of technical failures, which affected some engines that equipped Levo 2019/20 and Kenevo 2020. beforehand.

Since that time, we have been working tirelessly on a series of improvements that eliminate any kind of problem. Among these were interventions to reduce noise, mount more resistant straps, modify free wheel assembly and introduce additional optimizations aimed at improving robustness and overall reliability.

All these improvements to components affected engines mounted on Levo and Kenevo’s 2021 models. To ensure the serenity of all cyclists, we have extended from 2 to 4 years the warranty on the engines of Levo FSR 2019/2020 and Kenevo 2020. models. This guarantee starts from the purchase date, and is transferable (with the relative first purchase test) in case a cyclist decides to sell his bike.

Recently, we have also detected a baco in the firmware 2.1 of the engines of the models on indicated, possible due to problems affecting the transmission belt. Following an update to Turbo Studio, released on July 23, we will release a new version of the engine firmware (scheduled from July 28) that improves the reliability of the belt without compromising power or performance, so update will be required of engine firmware as soon as possible.

From July 31th we will activate through our social media channels to inform our riders about this new firmware, its benefits and the connected extension of warranty. Our goal is to avoid excessive crowding in stores, so we plan to send such communications to customers, initially through Mission Control and later by email. Don’t hesitate to contact Rider Care for any clarification that may be necessary in the meantime.
Thank you for your constant support and dedication.

Mike Sinyard – Founder and CEO
©️ 2020. Specialized Bicycle Components Italia S.r.l. All rights reserved.

Das ist mal eine Ansage, Hut ab! Auf mich als Kunden hätte das einen beruhigenden Effekt und würde mir einige Sorgen nehmen.

Hey Rotwild, wann zieht ihr nach?

Gut wenn durch ein SW Update etwas zu optimieren ist. Richtig überzeugend als komplettes Abstellen des Problems klingt die Lösung aber für mich irgendwie nicht (mehr nach „positiv beeinflussen“). Wer sein Rad schon ‚ne Weile ohne Update gefahren ist und nicht irgendwann doch noch liegenbleiben will, bräuchte nach der Sachlage m.E. vorsorglich einen neuen Riemen.

Das mit Abstand Wichtigste am ebike ist halt nun mal, dass man nicht unerwartet liegenbleibt.

Wäre mal interessant, was an neu ausgelieferten oder zukünftig gebauten S-Mag alles verändert wurde. Daran könnte man dann das eigentliche Problem erkennen.

Und vor allem bei so Hochwertigen, in der Preisklasse E-Bikes sollte sowas nicht sein.
Bei den RX750 wäre super wenn die Updates irgendwann man selber mit App durchführen könnte. Mitbewerber haben es bereits.
Ja, das stimmt, am besten einen Riemen, Dichtungen parat Halten. Hehehe
Der Appel wäre, bitte an den 2020er verbessern, und nicht gleich was neues rausbringen, und der Endverbraucher wieder Testen darf. Man möchte langfristig mit dem Bike Spaß haben.
Habe selber vor kurzem RX750Ultra und alles im grünen Bereich, es ist aber beunruhigend dass der Riemen reißen kann.

Kann wohl nur bedeuten dass (Drehmoment) Power rausgenommen wird via Software Update - eigentlich schade

Moment, ich schau mal in meine „Glaskugel“ wann Rotwild / Brose die Garantie auf 4 Jahre verlängern …

… Kein Anschluss unter dieser Nummer :wink: